atıştırmalık,

Kıymalı Tartoletler

4/10/2016 DerinliTatlar 0 Yorumlar



Haftasonu misafirlerim vardı. İlgiyle takip ettiğim, denediğim her tarifini keyifle yaptığım sevgili Gamze Bursa' nın lavaş tartoletler tarifini yaptım.


Çiğ köfte gecesi yapacaktık, rahmetli dayım güzel temiz yürekli koca insan Aydın Sur el vermişti, abime. 1-2 başarısız denemelerden sabaha kadar dayım ile telefon görüşmeleri eşliğinde yıllar önce el almış, sağ olsun. Her zaman kobay olan ben neyse ki ustalık döneminde yiyorum çiğ köftesini :)
Bir önceki kuşaktan el aldığımız çiğ köftemizin tarifini de hikayelerini de paylaşacağım sizlerle ama bu yazım da tartoletlerimizden bahsetmek istiyorum.

Çiğ köftenin yanında ne yapılır ki diye düşünürken, tariflerimi karıştırıyordum, çocukların da çok seveceğini düşünerek yaptım tartoletleri. Çocukların değimiyle takoları :)

Her şeyi bırakıp takoları yemeğe bir başladılar, bize kırıntıları kaldı. Ben bir nebze şanslıydım, yaparken tadına bakmıştım :) Eğer hiç yapmadıysanız, paylaşacağım bu tarifi yapmanızı tavsiye ederim.

Tarif için Gamze Bursa' ya teşekkürler...

Kıymalı Tartolet Tarifi

Malzemeler


  • 4 adet 25 cm çapında lavaş
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ 
  • 350 gram kıyma
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1/2 çay kaşığı karabiber
  • 1 küçük boy rendelenmiş soğan
  • 1 çorba kaşığı biber salçası
  • 3/4 su bardağı rendelenmiş domates (2 orta boy rendelenmiş domates)
  • 1 çay kaşığı acı sos
  • 3 çorba kaşığı küçük küpler halinde kesilmiş kırmızı biber
  • 4 çorba kaşığı tane mısır
  • 1/3 su bardağı krema
  • 3/4 su bardağı ince rendelenmiş burger peyniri
Hazırlanışı
  1. Fırını 180 dereceye ısıtın.
  2. Lavaşları çapı 7cm' lik bir kalıp yardımıyla yuvarlak şekilde kesin.
  3. Fırçayla biraz yağlayarak yuvarlak muffin kalıplarına yerleştirin.
  4. 10 dakika fırında pişirin.
  5. Kıymayı teflon bir tavaya koyun. 1 yemek kaşığı su koyun. Kavururken topak olmaması için.
  6. 5-6 dakika kavurun.
  7. Tuz ve karabiberi ekleyin.
  8. Rendelenmiş soğanı da ekleyerek, 7-8 dakika daha pişirin.
  9. Salça, domates rendesi ve acı sosu da ekleyin.
  10. 3-4 dakika daha pişirin, kırmızı biber  ve mısırı da ekleyerek 5 dakika pişirin.
  11. Son olarak kremayı ilave edin ve ocağın altını kapatın.
  12. Fırında pişirdiğiniz lavaşları kalıplarından çıkarmadan kıymalı karışımı içlerine yerleştirin.
  13. Peynirleri de üzerine serperek, önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 3-4 dakika pişirin.
Lavaştan kalan parçaları fırında 10 dakika pişirirseniz, dip soslarınızın yanında keyifle çıtır çıtır yiyebilirsiniz.

Sağlıkla, güzel günlerde yemeniz dileklerimle. Afiyet olsun.



0 yorum: