Ana Yemekler,

Kalamar Karides Güveç

2/21/2016 DerinliTatlar 1 Yorumlar



Yıllar önce çok sevdiğim bir arkadaşım benden akşam yemeği için pratik ve hemen olabilecek bir yemek tarifi istedi. Ben de hiç düşünmeden; sana çok kolay bir yemek tarif vereceğim, dedim.

Merakla bekleyen arkadaşım kalamar karides güveç yemek adını duyunca bana çok kızdı. Ben sana ciddi bir şey söylüyorum sen benimle dalga geçiyorsun dedi :)

Hiç de dalga geçmiyordum oysa ki...

Bende hikayesi olan her yaptığımda gülümseyerek hatırladığım arkadaşıma verdiğim  kolay, pratik bir o kadar da lezzetli tarifi paylaşacağım sizlerle...

Merak ediyorsanız yapıp yapmadığını; yazımı okuduğunda yorumunda kendisinden öğrenebiliriz...





Kalamar Karides Güveç Tarifi

Malzemeler

  • 1/2 paket dondurulmuş karides
  • 1/2 paket dondurulmuş kalamar
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 2-3 diş sarımsak
  • 5-6 adet yeşil sivri biber
  • 1 orta boy domates rendesi
  • 1/2 çorba kaşığı domates salçası
  • 1/2 çorba kaşığı acı biber salçası
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
  • 1 çorba kaşığı zeytinyağı
  • tuz, karabiber
  • 1 çay bardağı kaşar peyniri rendesi
Hazırlanışı

  1. Yemeklik hazırlanmış soğan, sarımsak, küçük küçük doğranmış yeşil biberleri, kalamar ve karidesi sırasıyla güveç kabına yerleştirin.
  2. Ayrı bir sos kabında domates rendesi, domates, biber salçalarını ve tuzu 1 çay bardağı su ile homojen bir karış elde edene kadar karıştırın.
  3. Hazırladığınız sosu güveç kabındaki malzemelerin üzerine gezdirerek dökün.
  4. Son olarak zeytinyağını ve küçük parçalar halinde tereyağını ekleyin.
  5. Pişirme kağıdı ile güveç kabınızın üzerini kapatın ve 200 derece önceden ısıtılmış fırında 30 dakika kadar pişirin.
  6. 30 dakikanın sonunda pişirme kağıdını alın ve üzerine kaşar rendesini serpin.
  7. Kaşar eriyinceye kadar fırında tutun ve sıcak olarak servis yapın.
İsteğinize göre baharatlar ile lezzetini çeşitlendirebilirsiniz.
Sizce de kolay ve pratik mi? Yorumlarınız bekliyorum...

Sağlıklı, güzel günlerde yemeniz dileklerimle. Afiyet olsun.

1 yorum:

  1. O arkadaş benim :) Çiğdem, "Kalamar Karides Güveç yaparsın" dediğinde, ilk zormuş gibi gelmişti. Malzemeniz varsa çok çabuk olabilen ve çokta lezetli bir yemek. Her yaptığımda benimde aklıma Çiğdem gelir. Canım arkadaşım,becerikli ve güzel insan, bana bu ve bunun gibi birçok lezzeti öğrettiğin için sana çok teşekkür ederim.Seni çok seviyorum.

    YanıtlaSil