Zeytinyağlılar

Zeytinyağlı Taze Bezelye

5/04/2016 DerinliTatlar 0 Yorumlar


Mor renkli çiçeği, naif görüntüsü otantik tadıyla sağlığa faydalı bir sebzedir. İlk bahar aylarında çıkar ve taze tüketilir.

Çocukluk yıllarımda annem taze bezelyenin kavurmasını yapardı, yumurtalı. Ne yalan söyleyeyim, pek yemek ayırt etmeyen ben bu yemeği pek sevmezdim. :( Sonra sonra dereotu, sarımsaklı araka(iç bezelye) pişirmeye başladım. Yıllar geçti, evlendim, Derin dünya ya geldi, günler birbirini kovaladı ek gıdalara geçtik ve dediler ki; çocuklar için bezelye çok faydalı. Hazır da taze taze çıkmışken hemen pişireyim dedim ama bir tadına baktı ve bir daha ağzına sürmedi :(

Belki şaşıracaksınız ama uzun bir süre iç bezelye harici hiç pişirmemiştim. Geçenler de Kdz. Ereğli pazarında körpecik görünce dayanamadım, aldım. Zeytinyağlı taze fasulye pişirir gibi pişirdim, çok da güzel oldu. Ev halkı da çok sevdi. Böyle olunca; bir çoğumuzun bildiği zeytinyağlı taze bezelye yemeğini bir de Derinli Tatlar' dan okuyun istedim.

Zeytinyağlı Taze Bezelye Tarifi 
Malzemeler

  • 1 kilogram taze bezelye
  • 1 orta boy yemeklik doğranmış kuru soğan
  • 2 orta boy küp küp domates
  • 2 diş ince ince kesilmiş sarımsak
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker ya da 2 küp şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 su bardağı su
Hazırlanışı
  1. Zeytinyağı ve soğanları tencereye koyun ve soğanlar pembeleşinceye kadar pişirin.
  2. Kalan diğer malzemeleri de koyun ve tencerenin kapağını kapatın.
  3. Kaynamaya başlayınca ocağın altını kısın ve 25-30 dakika pişirin. Düdüklü tencerede yapacaksanız 15 dakikaya ayarlayın.
  4. Ocağın altını kapatın ve oda sıcaklığına gelene kadar tencerede bırakın.
  5. Daha sonra buzdolabında saklamak üzere saklayacağınız kaba koyabilirsiniz.
Sağlıklı, güzel günlerde keyifle yemeniz dileklerimle. Afiyet olsun.

0 yorum: