evyapımı,

Zencefilli ballı limonlu şifa deposu

12/03/2014 DerinliTatlar 1 Yorumlar



Derin' in tabiriyle Anne Gazozu (Zencefilli ballı limonlu şifa deposu). Kış mevsimi yaklaşmaya başladığında buzdolabımızda yerini alır, bu faydalı karışım. Bitmeye yakın hemen tazesi hazırlanır.






Zencefilli Ballı Limonlu Karışım Tarifi

Malzemeler
  • 500 ml. lik kavanoz ***
  • 2-3 kök taze zencefil
  • 2-3 kök taze zerdeçal
  • 4-5 adet tane karanfil
  • 1-2 Limon
  • Bal
Hazırlanışı


  1. İşe öncelikle taze zencefillerin kabuklarını soyarak başlıyoruz. Kabuklarını soyduğumuz zencefilleri yıkadıktan sonra küçük parçacıklar halinde dilimliyoruz.
  2. Aynı şekilde ama kabuklarını soymadan, limonları dilimliyoruz.
  3. Dilimlediğimiz zencefil ve limonları karışık bir şekilde kavanozun içerisine dolduruyoruz.Ben bir de bu karışıma tane karanfil ekliyorum. Tavsiye ederim:) 
  4. Kavanoz dolduktan sonra üzerine bal dökmeye başlıyoruz.Bal kavanozun içerisinde kalan boşlukları dolduracaktır. 
  5. Tamamen dolduğuna emin olduğumuzda, kavanozun ağzını kapatıyoruz.
  6. Hazırladığımız bu karışımı buzdolabında saklıyoruz. (Bazı yazılarda buzdolabı yerine oda sıcaklığında saklanması gerektiği yazıyor, ancak; ben hiç denemedim. Açıkçası bozulur diye korktum :) )
*** Kavanozun büyüklüğü size bağlı. Ben bu büyüklükte bir kavanoz kullandığım için tarifini de ona göre yazdım.


Zencefilli Ballı Limonlu şurubun nasıl yapıldığını tarifledikten sonra derinlitatlarının  meşhur anne gazozunu yapabiliriz.

Derin ile  anne gazozu tarifi...

1 yorum:

  1. Merhabalar Çiğdem Hanım,

    Sağlıklı beslenme ve düzenli spor yaparak bazı bitki ve meyve çaylarını içmek kilo vermeyi hızlandırıyor.

    Kış aylarının vazgeçilmezi; zencefil çayı. Geçtiğimiz kış aylarında neredeyse her gün limonlu zencefil çayı içtim. Zencefil çayı, özellikle grip olduğum zamanlarda kendimi daha dinç hissetmemi sağlıyordu. Boğazımı hafiften yakan tadını seviyorum. Bir de zencefil çayı mide bulantısıyla öksürüğe de çok iyi geliyor. Zencefil; doğal ve sağlıklı bir yağ yakıcıdır. Aynı zamanda zencefil çayı, içtiğinizde vücudunuzda bir sıcaklık oluşmasını sağlar. Metabolizmayı hızlandırır ve sindirim sistemini hızlı bir şekilde çalıştırır. Zayıflamaya yardımcı olan çaylar hakkındaki yeni yazımı okumanız için sizinle de paylaşmayı isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/kilo-vermeye-yardimci-5-cay/

    Güzel okumalar dilerim,
    sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil