Ana Yemekler,

Fırında Kuzu İncikli Tandır Pilavı

1/28/2016 DerinliTatlar 0 Yorumlar


Hep yapmak istersin ama gözünde büyür büyür yapamazsın. Çok uğraş ister, o kadar vaktim yok şimdi yaparım, sonra yaparım derken bahanelerle erteledim. Kasaba gittiğimiz bir gün, çok taze olduğunu mutlaka almam gerektiğini söyledi, tezgahta duran arkadaşımız. Her geldiğinde soruyorsun abla, bak daha yeni geldi, al deyince kıramadım. O gün gelmişti, zamanımı ayırıp denemeliydim.

Açtım tabletimi, başladım güzel bir tarif aramaya. Lezzetine güvendiğim, Arda'nın Mutfağında ki Kuzu İncikli Tandır Pilavı  tarifini yapmaya karar verdim. 

Sonuç, harika...

Hiç de öyle gözümde büyüttüğüm kadar da değilmiş ya da ben sevdiğim işlerle uğraşırken kendimi kaybettiğim için, zamanın nasıl geçtiğini anlamadım :)



Fırında Kuzu İncikli Tandır Pilavı Tarifi

Malzemeler


  • 4 adet kuzu incik
  • 2 su bardağı pirinç
  • 3 su bardağı et suyu
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • Tuz
  • Karabiber


Hazırlanışı



  1. Kuzu incikleri tencereye 3-4 litre su ekleyip 1-1,5 saat haşlayın. Ardından suyunu ayırın ve etleri ayrı bir kapta kemiklerden ayırın ama didiklemeyin parça büyük et şeklinde bırakın.
  2. Pirinci yıkayın, tencereye tereyağını ekleyin ve yağ eriyince pirinç, tuz ve karabiberi ilave edip pirinçleri kavurun.
  3. Ayırdığınız et suyundan 3 su bardağı ilave edip karıştırıp kenara alın.
  4. Suyun içindeki pirinçlerinizin üzerine parça etleri tamamen kaplayacak şekilde yerleştirin.
  5. 200 derecede önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirin ve servis edin.
Tarif için Arda'nın Mutfağına teşekkürler.

Sağlıklı, mutlu günlerde yemeniz dileklerimle. Afiyet olsun.

0 yorum: