Etkinlikler,

Süs Topları Yapıyoruz

2/01/2016 DerinliTatlar 0 Yorumlar




Biz çocukken...

Ama gerçekten biz çocukken tatil olunca ya sokağa çıkar oynardık ya da eve arkadaşlarımızı çağırır oynardık. Çizgi, yakar top, kör ebe, saklambaç..

Bisiklete binerdik, voleybol hatta futbol bile oynardık kızlar tek kale :) Oyunlar bitmezdi, düşünürdük, kendi kendimize oyunlar bulurduk ama saçma ama değil.

Herkes tanırdı birbirini, komşuluk vardı, mahallenin diğer bir ucuna da gitsen, bilirdi ki evdekiler güvendesin. 

Şimdi ki çocuklar değil dışarı çıkmak arkadaşlarıyla da buluşsa; her birinin elinde teknolojik aletler, birbirleriyle yan yana mesajlaşarak konuşuyorlar. 

Ben de hem evdeki küçük hanımefendiyi teknolojiden bir nebze uzak tutmak, hem birlikte anne kız keyifli vakit geçirmek için etkinlikler arıyorum. Eskilere gidiyorum, biz ne yapardık hatırlamaya çalışıyorum...

İplikten lamba, bileklik yapmayı, büyüklerimizden dantel, örgü örmeyi öğrenirdik. Ben bu konuda biraz şanslıydım. Annem giyim öğretmeni olduğu için bebeklerime elbise bile dikebiliyordum. Az iğnesini kırmadım annemin dikiş makinesinin :(

İşte geçmişten günümüze taşıdığımız bir etkinliği paylaşacağız DerinliTatlar olarak sizinle...




El işi ipliklerinden süs yapıyoruz...

Malzemeler


  • Çeşitli renklerde el işi iplikleri
  • Nişasta ya da şeffaf kumaş tutkalı
  • Su balonu

Yapılışı

  1. Önce bir kapta nişasta ve suyu (2 kaşık nişasta- 1 kaşık su) karıştırın ve pişirin. Tutkal kullanacaksanız buna gerek yok, tutkalı bir kabın içerisine boşaltın. 
  2. Su balonlarını yapmak istediğiniz ölçüde şişirin.
  3. Kullanacağınız ipliği önce tutkala batırın sonra tutkalı sıyırarak balonun üzerine güzelce sarın.
  4. Bu şekilde diğer balonları da iplikle kaplayın ve bir gece kuruması için bırakın.
  5. Ertesi gün balonların üzerine sarılı tutkallı ipler kuruduktan sonra bir toplu iğne yardımıyla patlatın.
  6. Patlayan balonları kalıp halindeki şekillerin içerisinde alın.
  7. İsterseniz içlerine ışık yerleştirerek, isterseniz aralarından bir ip geçirerek süs olarak kullanabilirsiniz.







Süs toplarımız bize; yazın aralarından geçirdiğimiz güneş enerjili ışık kablosuyla balkonumuzu aydınlatarak eşlik ederlerken, kışın da sofralarımızda aksesuar olarak  eşlik ediyorlar. :)


Sağlıklı, güzel günlerde keyifle yapmanız dileklerimle.  

0 yorum: