Ana Yemekler,

Blokta Harika Levrek Marine Tarifi Var …

10/13/2016 DerinliTatlar 2 Yorumlar


Sürprizleri sever misiniz? Ben bayılırım. Hani böyle hiç beklemediğiniz bir anda yüzünüzü gülümsetecek, içinizi ısıtacak, öyle ki ağzınızı dahi sulandıracak lezzetli bir sürpriz. 😋 

Peki; denizden babanız çıksa yer misiniz? Valla yerim 😲 Deniz mahsullerinin ayrı bir yeri vardır, soframızda. Çiğ, pişmiş hiç fark etmez, her gün olsun her gün yeriz. Ailecek bu sevdamıza şahitlik eden bir arkadaşım benim için paha biçilmez bir sürpriz yaptı. Kendisi iç mimar ve bir balık restorantının dekorasyonu üzerine çalışıyor bu aralar. Bir yandan tadilat çalışmaları bir yandan da müşterilerine hizmet veriyorlar. Düşünebiliyor musunuz, benim için nasıl da büyük bir hazine. Mutfak ta çalışma var diyerek; bir Cuma öğleden sonra resimli videolu severek yediğimiz, yerken de sürekli içindekiler ile ilgili yorumlar yaptığımız bir balık mezesinin tarifini yolladı. Hazineye ulaşmış, beni de unutmamıştı. Nasıl güzel bir sürpriz, benim için. Mesajları okudukça heyecanlandım, sabırsızlandım, bir an önce balıkçıya gitmek ve sonrasında denemelere başlamak için.


Veeee, beklenen an geldi, eşim levreklerin filetolarını çıkarıp, derilerini yüzüp kılçıklarını çıkarırken, ben de soğanları piyazlık doğramaya başladım. Öyle hemencecik yapılıp yenilecek gibi değil... Sabırla, özenle yapılmak istiyor, her güzel şey gibi…


Sizleri de heyecanlandırdım. Bu güzel sürprizi yapıp, ilk elden bana gönderen sevgili Meltem’ e, her gün müşterilerine lezzetli tarifler sunan usta aşçıya teşekkürler.


Sizler de DerinliTatlar gibi deniz mahsullerine tutkunsanız, bu lezzetli levrek marine tarifimizi mutlaka deneyin derim…






Ustasından Levrek Marine Tarifi

Malzemeler
  • 1 adet fileto çıkarılmış Levrek
  • 1 adet kuru beyaz soğan
  • 3 yemek kaşığı acı hardal
  • 1 adet yumurta sarısı
  • 3 adet limon suyu
  • ½ çay bardağı zeytinyağı
  • Sirke
  • Tuz
Hazırlanışı
  1. Filetosu çıkarılmış levrekleri derinlerinden ayırın. Kılçıklarını temizleyin ve jülyen şekilde kesin.
  2. Kestiğiniz levrekleri üzerini 2 parmak geçecek kadar limonlu suyun içerisine koyun ve iyice beyazlaşana kadar bekletin. (Bir gece öncesinden buzdolabında limonlu suda bekletirseniz; hem çiğ balık tadından eser kalmayacak hem de kalan kanını iyice bırakarak bembeyaz olacak.)
  3. Beyaz soğanı kabuğunu soyun, yıkamadan piyazlık olacak şekilde ince ince kesin ve tuzla ovun. Levrekleri çıkarana kadar bir kenarda bekletin. Tuzla ovulan soğanlar bu süre içerisinde sulanacak ve yumuşayacaktır.
  4. Yumurta sarısı ve hardalı bir sos tenceresinde krema kıvamına gelene kadar çırpın.
  5. Üzerine zeytinyağını yavaş yavaş ekleyerek çırpmaya devam edin.
  6. Sirke ve limon suyunu da ekleyin ve iyice çırpın. Sirkeyi damak tadınıza göre daha az ya da daha çok koyabilirsiniz.
  7. Limon suyu ekledikçe hazırladığımız sosun rengi beyazlaşacaktır. Limon suyu da aynı sirke gibi damak tadınıza göre eklenecektir.
  8. Tüm bu işlemlerden sonra sıra geldi beyazlaşan jülyen levreklerimiz, soğan ve sosumuzu bir araya getirmeye.
  9. Limonlu sudaki levrekleri süzün.
  10. Soğanları, süzdüğümüz levrekleri ve hazırladığımız sosu bir borcamda birleştirin. 3-4 saat dinlenmeye bırakın. Unutmayın ne kadar çok sosta kalırsa o kadar lezzetli olur.

Sağlıklı günlerde, keyifle, sevdiklerinizle yemeniz dileklerimle. Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. Afiyetle cigdemcim😊harikalar yaratmişsin yine😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İtiraf etmeliyim, bu harika lezzet senin sayende oldu 😘

      Sil