Çay Saati,

ŞARLOT PASTA (Charlotte Cake)

3/02/2021 DerinliTatlar 0 Yorumlar

 

Her gördüğümde bakmaktan kendimi alamadığım ama bir türlü yapmaya cesaret edemediğim, pasta..

Şarlot Pasta.

Görüntüsündeki zarafet, tadını o kadar çok yansıtıyordu ki, artık karar verdim ve bir şekilde yapacaktım. Ve benim için en güzel zaman doğum günümdü. Böyle bir pastayı önce kendime yapmalıydım..."İnşallah bu kısmı, kızım okumaz !!!"

Tam, aklıma yazdığım zamanlar da, kendisini beğeniyle takip ettiğim ve denediğim her tarifi tam ölçü tutan sevgili arkadaşım Nazlı, şarlot pasta tarifi paylaştı. Hem de ne paylaşma. YouTube kanalında adım adım, en ince püf noktasına kadar anlatarak. 

Hemen izledim, notlarımı aldım, malzemelerimi tamamladım ve doğum günü pastam için mutfağa girdim.

İçi böyle köpük köpük, bulut gibi hafif çikolatalı mousse dolgulu pastanın kremasına ve kedidillerini ıslatırken kullandığım şekerli süte, ben biraz Marsala şarabı ve Bailey's ekledim.

Yapım aşamasında Nazlı'nın paylaşımından öğrendiğim püf noktalarını ben de sizlerle paylaşacağım. Eğer tüm bunlara dikkat ederseniz, siz de harika bir sonuç alabilirsiniz. Orijinal tarifi ve videoyu izlemek için @chefandmom YouTube kanalına abone olmayı, videoyu beğenmeyi ve izlemeyi unutmayın.

Pastanızın üstünü çikolata parçacıkları, gofret ve çeşitli mevsim meyveleri ile süsleyebilirsiniz. Tamamen sizin damak tadınıza bağlı.

Haydi, şimdi birlikte tarife bakalım...

 

ŞARLOT PASTA (Kullanılan su brd. ölçüsü 250 ml.)

MALZEMELER

6 adet yumurta sarısı

75 gr (3/4 su brd.) toz şeker

270 ml krema(ısıtılacak) + 450 ml krema(soğuk çırpılacak)

¼ su brd. Marsala Şarabı (tamamen isteğe bağlı)***

370 gr %60 kakao oranına sahip bitter çikolata

2 paket kedidili

KEDİDİLLERİNİ ISLATMAK İÇİN

2 su brd. süt

1 yemek kaşığı toz şeker

¼ su brd. Bailey’s (tamamen isteğe bağlı)***

HAZIRLANIŞI

270 ml kremayı bir tencerede ısıtın, ama kaynatmayın. Kenarlarda minik baloncuklar gördüğünüzde tamamdır. Karıştırma kabında yumurta sarıları ve toz şekeri orta devirde yaklaşık 4 dk. kadar çırpın. Isıttığınız kremanın yarısını yavaş yavaş yumurtalı karışıma ekleyerek çırpmaya devam edin. Bu işlemi yumurtalı karışım ile krema sıcaklığını eşitlemek için yapıyoruz. Daha sonra karışımı ısıttığınız kalan kremanın üzerine ekleyin ve orta ateşte sürekli karıştırarak ısıtın. Bu aşamada bir ısı termometrenizin olması işinizi kolaylaştıracaktır. Çünkü, karışımı  71 dereceye kadar ısıtıp, ocaktan alacağız ve oda sıcaklığına gelene kadar soğumasını bekleteceğiz. Yumurtalı karışım soğurken benmari usulü(kaynayan su üzerine yerleştirdiğimiz bir kap içerisinde) çikolataları eritin. Eriyen çikolataları iyice karıştırarak, yumurtalı karışıma ekleyin. Başka bir karıştırma kabı içerisinde soğuk kremaları iki katı olup kabarana kadar çırpın. Çırpma işlemi tamamlanınca çikolatalı karışımı, 3 aşamada ve kabaran soğuk kremaları söndürmeden katlayarak, ekleyin. Çikolatalı karışımın oda sıcaklığına gelmiş olması ve soğuk krema ile karıştırırken katlayarak karıştırmanız, pastanızın kremasının köpük köpük olmasını sağlayacaktır. Kremamız hazır, şimdi 20 cm’lik ayarlanabilir yuvarlak(çember) bir kek kalıbı etrafını streç film ile kaplayın. Kedidillerini ıslatmak için sütlü karışımı hazırlayın. Sadece altını sütlü karışıma değdirdiğiniz kedidillerini çemberin etrafına dizin. Bu işlem bitince taban için kedidillerinin tamamını sütlü karışıma batırın ve tabana dizin. Üzerine hazırladığınız kremanın yarısını döküp üzerini düzeltin. Bir kat daha tamamı süte batırılmış kedidilleri dizip kalan kremayı da üzerine döküp, düzeltin. Bir gece üzeri streçli bir şekilde buzdolabında dinlendirdikten sonra üzerini dilediğiniz şekilde süsleyin. Şarlot pastanız hazır…

Tarif ve paylaşım izni için Nazlı’ya çok teşekkürler.





0 yorum: