kek

Islak Kek

4/19/2016 DerinliTatlar 0 Yorumlar


Ustalarım çok iyiydi. Çırak olmak için epey çabaladım ama bütün girişimlerim hüsranla sonuçlandı.
"İleride çokkk yapacaksın, şimdiden mutfakta ne işin var", derlerdi söz birliği yapmış gibi...
Ben de dudaklarımı sarkıtır, suratımı asar tosur tosur giderdim...

Sizce gider miydim?

Tabi ki o anlık. Sonrasın da usulca mutfağa süzülüp, yemek kitabını açar tatlı-tuzlu yapabildiğim ne varsa hızlı hızlı yapardım. Arkamda delil bırakmamak için de tüm bulaşıkları yıkar kaldırırdım :) Ama yemek kitabına yağ ve hamur zerrecikleri sıçratmamayı öğrenmek yıllarımı aldı...

Yaptıklarımı da tek başıma yemeÄŸi ÅŸimdi olduÄŸu gibi o zaman da hiç sevmezdim. Çayı da demler, bahçeye masayı da hazırlar, kalan delilleri yok etmek için  tüm komÅŸuları çağırırdım. Annem de o okuldan gelir tatlı sert bir ifadeyle gene mutfaktaydın di mi  diye öğretmen tavrıyla seslenirdi :)

Güzel anılar biriktirdiğim gençlik yıllarımda en sık yaptığım tariflerden biriydi, ıslak kek. Bu anılarımı hatırlamak, sizlerle paylaşmak da ayrı bir lezzet kazandırıyor şimdi yaptıklarıma...
Islak Kek Tarifi
Malzemeler
  • 5 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz ÅŸeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvı yaÄŸ
  • 1 su bardağı un
  • 3 çorba kaşığı kakao
  • 1 limon kabuÄŸu ince rendelenmiÅŸ
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket hamur kabartma tozu
Sosu İçin
  • 2 su bardağı süt
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 1/2 su bardağı sıvı yaÄŸ
  • 1 su bardağı toz ÅŸeker
Üzeri için
  • Ä°ri çekilmiÅŸ fındık içi
Hazırlanışı
  1. Sos tenceresi içerisine sos malzemelerinin tümünü koyun.
  2. İyice karıştırın ve ocağın üzerinde kaynayıncaya kadar pişirin.
  3. Kaynayınca altını kapatın ve soğuması için bir kenara alın.
  4. Çırpma kabına yumurta ve şekeri koyun ve iyice çırpın.
  5. Daha sonra yavaÅŸ yavaÅŸ sıvı yaÄŸ, sütü ekleyin  ve düşük devirde 1-2 dakika daha çırpın.
  6. Kalan malzemeleri de(un, kakao, vanilya ve kabartma tozu) ekleyin ve tahta kaşık ya da spatula yardımıyla karıştırın.
  7. Yağlamış olduğunuz kek kalıbına hazırladığınız karışımı dökün.
  8. 180 derece önceden ısıtılmış fırında 30-35 dakika pişirin.
  9. Pişen kekinizi oda sıcaklığında 5 dakika kadar dinlendirdikten sonra dilimleyin.
  10. Soğuyan sosu dilimlenmiş kekin üzerine dökün.
  11. Soğuyunca üzerini fındıkla süsleyerek, dondurma ile servis yapın...

Çekim öncesi hazırlıklar :)

...


Sağlıklı, güzel günlerde yemeniz dileklerimle. Afiyet olsun.

0 yorum: