Çay Saati,

Kruvasan

1/25/2021 DerinliTatlar 0 Yorumlar

Bizimkisi, bir KRUVASAN hikayesi...










 Aklıma düştü bir kere...
Her ilk yapacağım iş ile ilgili yaptığım gibi aradım, taradım. Tarifler inceledim, videolar seyrettim. Olmadı bir daha bir daha izledim, okudum.
Bu iş öyle bir iş ki; unu, tereyağı, ortamın ısısı, nemi, bekleme süreleri, buzdolabı, buzluk derken denemeler başladı.
Birinci deneme, ikinci deneme derken üçüncü de istediğim şekilde, dokusu ile lezzeti ile tutturdum.
Onca tarif arasında hamurunu hazırlarken tereyağ koyan var,, hamuruna yumurta koyan var. Hepsinin sonuçları görselleri nefis
👌
Bu işin, piri, üstadlarım var 
🙏 Sevgili Mevlüde @berguzar.erden bir tanesi mesela❤️
Bir tanesi de canım, Nazlı’ m
😍 Her konuda olduğu gibi danıştım, sordum. Ayrıca, anti parantez belirtiyim; @chefandmom YouTube kanalında Nazlı’ nın kruvasan tarifi ve videolu anlatımı var.😉Dedi ki, Çido; böreklik unun protein değeri yüksek onunla daha iyi oluyormuş😉 Hemen yazdım bir kenara... Araştırdım, en uygun @sokelezzetleri baklavalık&böreklik unu👌 İkinci önemli, tereyağ, %82 ile @sutastr tereyağı kullandım.
Tarif olarak büyük oranda 
@buttermilkpantry tarifinden uyarladım.
Tarifini toparlıyorum, yarın paylaşacağım. Ama akışta paylaşmadan ÖNE ÇIKANLARA KRUVASAN olarak yapım aşamalarını ekledim.
O zaman; herkese ama herkese sağlklı keyifli yep yeni bir hafta diliyorum.
Yarın, tarif ve yeni yıl ruhu ile yapacağım paylaşımda görüşmek üzere 
🙋‍♀️
Çekim sırasında dağıttığım evi ve tarifi toparlayayım, ben...

Bir de yeni bir iş haftası, home office de olsa hazırlık yapmalı😘

MALZEMELER
500 gr Baklavalık Böreklik Un (protein oranı yüksek olmalı, @soke kullandım.)
50 gr(2 yemek kaşığı) Toz Şeker
10 gr(1 tatlı kaşığı) Tuz
150 gr Ilık Su
150 gr Ilık Süt
8 gr kuru maya
HAMURUN ARASI İÇİN
280 gr Tereyağı (%82 lik @sutas kullandım.)
ÜZERİ İÇİN
1 adet yumurta
1 yemek kaşığı süt
KULLANILACAK ALETLER
Cetvel
Pizza kesici
 
HAZIRLANIŞI
Ilık suyunuz ve sütünüzü bir bardağa koyun, üzerine mayayı ekleyin. Güzelce karıştırıp, 10dk. kadar bir kenarda bekletin.
Hamur karıştırma kabına un, şeker ve tuzu ekleyip, birbirine karışmaları için şöyle hızlıca bir karıştırın. Hazırladığınız mayayı unlu karışıma ekleyerek düşük devirde 2 dk., hızını artırarak 7 dk. daha yoğurun. **Elle yoğuracaksanız 10 dk. kadar yoğurmalısınız.
Hamuru 2 katına çıkana kadar oda sıcaklığında dinlendirdikten sonra pişirme kağıdı serili küçük bir tepsiye koyun. Elinizle hafifçe bastırarak tepsiye yaydıktan sonra streç filmle güzelce sararak, 1(bir) gece buzdolabında dinlenmesi için dolaba kaldırın.
Tereyağını 20 cm* 40 cm ölçülerinde iki pişirme kağıdı arasına yayın. Hazırladığınız tereyağı kalıbını 1(bir) gece buzdolabında beklemesi için buzdolabına kaldırın.
Bir gece buzdolabında bekleyen/ mayalanan hamuru çıkarıp, unladığınız tezgaha aktarın. Merdane yardımıyla 40cm * 40cm ölçülerinde açın. Arasına pişirme kağıdı serip, streç filmle sarıp 15dk. kadar yeniden buzdolabında dinlendirin. Tereyağını buzdolabından çıkarın. Dinlenen hamurunuzu da buzdolabından çıkarıp unlu tezgaha alın. 40cm*40cm olan hamurunuzun(eğer küçülmüşse yeniden ölçülere uygun açın) ortasına tereyağını yerleştirin. Üzerindeki pişirme kağıdını aldıktan sonra hamurun sağ ve sol taraflarını tereyağının üzerine doğru katlayın.**hamurun birbirine kavuşması hatta bi tık bir tarafın üzerine çıkması gerekir. Önce hamurun birleşim yerlerinden merdane ile hafifçe bastırın daha sonra uzunlamasına yaklaşık 65cm kadar açın.(Hamurun birleşim yeri uzunlamasına olmalıdır.) Açtığınız hamurun 3’ de 1’i açıkta kalacak şekilde katlayın.(Öne çıkanlarda temsili gösterdim)Kalan 3’ de 1’lik kısmı da katladığınız hamurun üzerine katlayın. Hamuru streç film ile kaplayıp 20-25dk. dinlenmesi için BUZLUK a yerleştirin. Soğuyan/dinlenen hamuru unlanmış tezgaha alın, merdane ile bastıra bastıra ufak ufak uzunlamasına açmaya başlayın. Hamurun katlanan katı sağ tarafınızda kalacak. Katlar aşağı ve yukarı tarafa gelecek şekilde hep uzunlamasına hamur açılacak. Aynı şekilde hamuru 28cm*65cm’e kadar açıp, 2. Katlamanızı yapın. Hamuru yine streç film ile sarıp, 20-25dk. dinlenmesi için BUZLUK a yerleştirin. Dinlendikten sonra bir kere daha 3. Katlama işlemini yapın ve hamuru son şekillendirme aşaması için yine aynı süre BUZLUK ta dinlendirin. Son olarak hamuru unlanmış tezgaha alın ve 28cm*65cm ölçülerinde açın. 20cm*60cm ölçülerinde olacak şekilde kenarlarından pizza kesici yardımıyla kesin. 10’ar cm’ lik aralıklarla hamurunuzu üçgen şeklinde kesin. Bir elinizle hamurun geniş tarafından tutup, diğer elinizin baş parmağı ile ince ucuna doğru hamuru esnetin. Daha sonra geniş tarafından başlayarak hamura şekil verin. Üzeri için yumurta ve sütü çırpın ve katlara gelmeyecek şekilde, bir kat, şekil verdiğiniz kruvasan hamurlarınızın üzerine yumurtalı karışımdan sürün. 3-4 saat oda sıcaklığında şekillendirdiğiniz hamur kabarana kadar dinlendirin. Sonra fırınınızı 200 derece alt üst ayarlı ısıtmaya başlayın. O sırada son kat yumurtalı karışımdan sürün. Yarım saat kadar ısınan fırına kruvasanlarınızı koyun. 200 derecede 7dk. ısıyı 180 dereceye düşürüp 13dk. daha pişirin. Eve yayılan kokuya ve soğumasına sabredebilirseniz, soğuduktan sonra ağzınızda çıtır çıtır sesleri arasında dağılırken götürebilirsiniz.

                                               

Tarif @buttermilkpantry  den uyarlanmıştır. Nazlı’m ve tereyağı konusunda Aylin’m’ den destek alınmıştır.
Emeği geçen herkese teşekkürler.

 



0 yorum: