Hamurişleri,

Şekerpare

2/12/2021 DerinliTatlar 0 Yorumlar

  




Yıl 1999, 2000… Hatta biraz da 2000’lerin başı…

Yeni işe girmişim, tabi neredeyse her akşam tenis, olmazsa sahada 20 tur koşu…

Anlayacağınız, gençlik var, daha alınacak çok yol var... Enerji ise piiiuuuuuu…

Türk sanayisinin önde gelen fabrikalarından birinde çalışıp da enerji olmadan olur mu?

Yemekler, bol kalorili, hal böyle olunca lezzet kaçınılmaz. Bir de o zamanlar kendi aşçılarımız var ki, nasıl lezzetli yemekler yapıyorlar.

Ama içlerinden özellikle bir tanesi bir şekerpare yapardı, kulakları çınlasın, o gün yemekhanelerde kuyruk olurdu.

Abartıyorum sanıyorsunuz ama bilenler, yorumlara yazsın. Hatta şu an bilip de okuyanların yüzlerindeki ifadeyi görebiliyor ve şöööle bir yutkunduklarını hissedebiliyorum.

Lafı fazla uzatmadan diyeceğim o ki, o zamanlardan bu zamanlara kaç kere çok canım çekip aldım, belki ben denk gelmedim ama aralarında çok meşhurları da vardı sıradan olanları da hatta kendim de denedim.

Ama olmadı, damak tadım hep o lezzeti aradı.

İpek Hanım’ın paylaşımında görünce kaydetmiştim. Ha bugün ha yarın derken düne kısmetmiş. Gerçekten nefis bir şekerpare oldu ve yıllar sonra işte bu, dedim.

Kendisinden de izin alarak kendi yaptığım oranlarda tarifi paylaşıyorum. Tarifin orijinali ve tam ölçüsü @chefofkitchen hesabında. Ben yarım ölçü olarak yaptım.)

Bu arada ben sütlü tatlıcıyımdır. Oldum olası şerbetli tatlı yiyemem, içim kolaylanır… Tek şekerpare o da öööle 2-3 değil bir tane ana öğün olarak. Ramazan ayı ayrıııı, telafisi var J

ŞEKERPARE

MALZEMELER (1 bardak =250 gr)

1,5 su bardağı(210gr) un

1/2 su bardağı(80gr) irmik

1 adet büyük boy(50gr) yumurta

1/4 su bardağı(50 gr) şeker

100 gr tereyağ (oda sıcaklığında)

1/2 paket(5 gr) kabartma tozu

ŞERBETİ İÇİM;

2 su bardağı(250 ml) su

2 su bardağı (400gr)şekeri

Bir kaç damla limon

Vanilya

HAZIRLANIŞI

Orta boy bir tencerede şeker ve suyu karıştırın. Kaynatmadan sadece şeker eriyene kadar pişirin. Vanilya ve limonunu da ekleyerek, ocağın altını kapatın. Şerbeti soğuması için bir kenara alın. Şekerpare hamuru için gerekli tüm malzemelerin yoğurma kabına alın. İsterseniz stand mikseri de kullanabilirsiniz. Ele yapışmayan orta sertlikte(kulak memesi kıvamında) bir hamur oluncaya kadar yoğurun. Hamurdan ceviz büyüklüğünde koparıp, avucunuzun içinde yuvarlayın. Yağlanmış fırın tepsisine aralıklı olarak dizin. Üzerine yumurta sarısı sürüp, ortalarına birer fındık yerleştirin. 175 derecede önceden ısıtılmış fırında 40 dk pişirin. Fırından çıkan sıcak şekerparelerin üzerine,  bir kepçe yardımıyla, ılınmış şerbeti (oda sıcaklığında) dökün. Şekerpareler, şerbetlerini çektikten sonra hooop, ağzınıza. Önce ağzınızda dağılsın, hafif bir tat ağzınızı sarıp sarmalarken siz gözlerinizi kapatın ve huşu içinde şekerinizin yükselmesini izin verin…

*

İpek Hanım, tarif için tekrar çok teşekkürler.


                                          

0 yorum: