Çay Saati,

T İ R A M İ S U ( Pick Me Up )

2/13/2021 DerinliTatlar 0 Yorumlar

 




Hem de gerçeeeek, orijinali gibi…

Böööle, Marsala Şarabının karamelize tadının lezzetlendirdiği, tok ama uçuş uçuş kremasının arasında mutluluktan yumuşacık olmuş kedidillerinin olduğu bir, TİRAMİSU.

Sitemi inceleyecek olursanız, aslında yıllardır yaptığım, çok da severek yediğimiz, pratik başka bir Tiramisu tarfim de var. O da çok lezzetli ve hafif.

Orijinal tarifini yapmak, uzun bir zamandır aklımdaydı. Yapılışında kullanılan, karamelize tadı ile tatlıyı daha bir cezbedici hale getiren Sicilya ya özel, Marsala şarabını bulmak epeyce bir zamanımı aldı. Bulur bulmaz da mutfağa girdim. (Aklınızda olsun, eğer benim gibi arayacak olursanız, Macro Center' lar da bulabilirsiniz.)

Tarifi özel kılan başka bir püf noktası da uçuş uçuş kremasının nasıl yapıldığı. Bir çok okuduğum, izlediğim, incelediğim tarifde çiğ yumurta sarısı kullanılıyor. Hem çiğ yumurta sarısı kullanmamak hem de tok ama hafif bulut gibi dokuyu verebilmek için ben biraz pişirdim. Bunu yaparken de direk ateşin üzerinde değilde benmari usulü kaynayan suyun üzerine koyduğum kabın içerisinde pişirdim. Aman dikkat, direk suyun üzerine değil, arada boşluk olması lazım!!!

Tarif sadece yumurta sarıları kullanarak yapıldığından, yumurta beyazlarını farklı tariflerde kullanmak için ayırıp, buzdolabında saklıyorum. Hemen 1-2 gün sonra pavlova, beze, burutti ma buoni gibi ev halkının tercihine göre bir tarifte kullanmak güzel oluyor. 

Benim ve evdekilerin en sevdiği tatlıdır, Tiramisu.

Adı gibi Pick-Me-Up, sizi alır götürür, heyecanlandırır...

TİRAMİSU

MALZEMELER

4 adet büyük boy Yumurtanın Sarısı

½ su bardağı (100 gr) Toz Şeker

1/3 su bardağı(70 ml) Marsala Şarabı

450 gr Mascarpone peyniri

1 paket Krema

24 adet Kedidili

Kedidillerini Islatmak için;

3 yemek kaşığı espresso

2 su bardağı sıcak su

3 yemek kaşığı pudra şekeri

3 yemek kaşığı rom ya da Bailey’s

HAZIRLANIŞI

İlk önce 2 su bardağı sıcak su içerisine 3 yemek kaşığı espressoyu koyun ve karıştırın. Bu bir kenarda soğusun.

Yumurta sarılarını, şekeri ve Marsalayı büyük bir karıştırma kabına koyun ve kaynayan su dolu bir tencerenin üzerine yerleştirin. 

Yaklaşık 5 dk. kadar, karışım soluk, kıvamlı ve iki katına çıkana kadar, çırparak pişirin.

 Ateşten alın ve karışıma mascarpone peynirini ekleyerek, çırpın.(Yumurta, Marsala ve şeker karışımını hiç pişirmeye de bilirsiniz, ama eğer benim gibi hacimli ve tüy gibi hafif bir krema istiyorsanız, pişirin.) 

Ayrı bir kapta kremayı, güzelce kabara kadar, çırpın. Daha sonra azar azar kremayı mascarponelu karışıma ekleyin ve katlayarak karıştırın. Acele edip, hızlıca yaparsanız, kremanız isteğiniz kıvamda olmaz ve söner L Bu da bizi üzer. 

Hazır olan kremayı bir kenara alın ve kedildillerini ıslatmak için sıvı karışımınızı hazırlayın. Oda sıcaklığına gelen espressonun içerine pudra şekeri ve Bailey’s i ekleyin, güzelce karıştırın.

Kedidillerini sıvı karışıma batırıp, tatlıyı yapacak olduğunuz, kalıbınızın tabanına döşeyin. Üzerine kremanın üçte birini dökün ve eşit miktarda yayın. Bir kat daha kedidili ve krema koyduktan sonra üzerini kalan kremayla şekillendirin. Eğer şekil vermek istemiyorsanız, kremayı ikiye bölerek kullanabilirsiniz. 

Hazırlanan tatlıyı 1 (bir) gece, oturması için, buzdolabında bekletin.

Üzerine kakao tozu serperek, servis edin.

*** Evet, ben yapmayı çok istiyordum, sürekli orijinal tarifini arıyordum ama paylaşımından sonra, evet işte bu  kesinlikle yapmalıyım dedirten, @kivirciksef 'ime teşekkürler.

*** Bu tarif, https://bakingamoment.com/ sayfasından uyarlanmıştır.

*** Tarifimi denerseniz, düşüncelerinizi yorumlara yazmayı, paylaşmayı paylaşırken de beni etikelemeyi unutmayın lütfen... 

0 yorum: